System enova został wyposażony w funkcjonalność, która odpowiada za ewidencjonowanie, tworzenie i raportowanie wszystkich operacji gospodarczych oraz dokumentów związanych z prowadzeniem rozrachunków, rozliczeń z kontrahentami, pracownikami, urzędami, bankami itp. Moduł Ewidencji Środków Pieniężnych wspiera przede wszystkim pracę osób odpowiedzialnych za przygotowywanie raportów kasowych, ewidencjonowanie wyciągów bankowych, prowadzenie rozliczeń z kontrahentami oraz windykację należności w firmie.
Zadaniem modułu Ewidencja Środków Pieniężnych jest kompleksowe ujęcie wszelkich operacji związanych z przepływem środków pieniężnych w firmie. Oznacza to, że gromadzi on wszystkie informacje związane ewidencją kasowo-bankową w postaci dokumentów i zapisów. Mogą one być ewidencjonowane w module Ewidencja Środków Pieniężnych bezpośrednio lub pochodzić z pozostałych modułów (np. Kadry Płace, Sprzedaż, Księgowość).
Moduł enova ewidencja środków pieniężnych umożliwia:
- wystawianie dokumentów typu Kasa Wyda i Kasa Przyjmie (KW i KP) w dowolnej walucie,
- sporządzanie dziennych lub okresowych raportów kasowych,
- obsługę nieograniczonej liczby rachunków bankowych,
- rejestrację wpłat i wypłat bankowych niezwiązanych bezpośrednio z zakupem lub sprzedażą (np. opłaty bankowe czy dopisane odsetki),
- zlecanie przelewów w dowolnej walucie,
- generowanie wydruków przelewów do Urzędu Skarbowego, ZUS-u, dla kontrahentów, dla pracowników,
- prowadzenie raportów bankowych, Bank Przyjmie i Bank Wypłaci,
- weryfikację na bieżąco raportów kasowych ze stanem gotówki w kasie,
- tworzenie dowolnej liczby tabel walut i kursów wymiany,
- prowadzenie rozrachunków z kontrahentami (w tym rozrachunki walutowe),
- zarządzanie dokumentami rozliczeniowymi (noty odsetkowe, potwierdzenie sald, ponaglenia zapłaty, różnice kursowe, kompensaty),
- przygotowywanie raportów o należnościach i zobowiązaniach (np. struktura wiekowa należności).
Na funkcjonalność opcji Ewidencja Środków Pieniężnych programu enova składają się:
- raporty – definiowanie nagłówków raportów kasowych i wyciągów bankowych; ewidencjonowanie wpłat i wypłaty bankowych,
- dokumenty kasowe – tworzenie raportów kasowych na podstawie kwitów KP i KW,
- przelewy – ewidencjonowanie na podstawie listy zobowiązań przelewów dla kontrahentów, pracowników oraz przelewów do US i ZUS; komunikacja z systemami home-bankingu w zakresie przesyłania przelewów w formie elektronicznej,
- zobowiązania i należności – przegląd zobowiązań i należności w różnych przekrojach; informacje niezbędne do wystawiania przelewów,
- rozrachunki – lista dokumentów (zobowiązania, należności, wpłaty, wypłaty) rozliczonych i nierozliczonych w różnych przekrojach; opcje parowania, kompensowania i prowadzenia rozrachunków.
- ewidencje dokumentów rozliczeniowych – ewidencjonowanie wezwań do zapłaty; noty odsetkowe, potwierdzenia salda, kompensaty, rozliczenia zaliczek i delegacji.