Przedstawiamy opis zmian w nowej wersji programu enova 8.1.4392 z dnia 2012-01-10
enova moduł CRM
Nowa funkcjonalność
- Na formularzu Operatora, zakładka Filtrowanie w konfiguracji, dodano pole Filtr Osób i Wizytówek
Zmiana funkcjonalności
- Definicje zadań do których operator ma prawo tylko odczyt lub nie ma uprawnień, są ukrywane w menu czynności na kartotece kontrahenta.
- Na licencji Projekty, udostępniono listę Ewidencja dokumentów / Zestawienie dokumentów.
Poprawione funkcje
- Poprawiono problem z zakładką Zasoby na projekcie w sytuacji gdy zasób jest zarezerwowany także dla zadania do którego operator nie ma uprawnień.
- Poprawiono mechanizm wiązania czasu wykonania ustawiany na definicji zadania CRM.
- Wprowadzono poprawki związane z osobą kontaktową kontrahenta :
- Uniemożliwiono skasowanie ostatniej osoby kontaktowej z listy Osoby Kontrahenta na formularzu Osoby.
- Na formularzu kontrahenta dodano worker 'Dołącz Osobę’ pozwalający z poziomu Kontrahenta podpiąć wprowadzoną wcześniej osobę.
- Poprawiono obsługę kontaktów nieaktualnych.
- Poprawiono problem pojawiający się podczas zmiany dat Zadania CRM jeśli do zadania przez właściwość Urządzenie dodano zasób. Program nie pozwalał zapisać zadania, ponieważ na zasobach rezerwujących urządzenie data zakończenia była mniejsza od daty rozpoczęcia rezerwacji. Obecnie data zakończenia rezerwacji zasobu jest synchronizowana z datą zakończenia zadania tylko jeśli na definicji zadania ustawiono parametr Kontrola czasu zasobów na wartość Zabraniaj
- Poprawiono problem z prowadzaniem korekt do planu budżetu. pozwalające wprowadzić wyrażenie ograniczające zakres widocznych kartotek na listach głównych CRM/Osoby oraz CRM/Wizytówki jak i listach podpowiedzi (lookup).
program enova handel |
enova moduł: Handel
Poprawione funkcje
- Poprawiono działanie listy obroty według opiekunów tak, aby pokazywały się prawidłowe wartości sprzedaży netto, VAT i brutto w zależności od wybranych: kierunku płatności, kategorii i definicji dokumentu.
- Poprawiono wydruki dokumentów rozchodowych dla kontrahentów unijnych. Problem polegał na tym, że pomimo wprowadzenia przedrostka PL przed NIP w numerze licencji nie wyświetlał się on na wydruku.
- Poprawiono błąd polegający na nieuwzględnianiu na wydruku kolejnej faktury zaliczkowej faktury korygującej wystawionej do jednej z wcześniejszych faktur zaliczkowych.
- Usunięto problem występujący przy kasowaniu faktur powstałych w relacji z zamówienia algorytmicznego (trzecie ustawienie w konfiguracji zamówień), wcześniej występował komunikat „Operacja niedozwolona na obiekcie nieznajdującym się w tabeli” blokujący możliwość skasowania dokumentu. Po zmianach bez problemu można usunąć taki dokument.
- Poprawiono wyświetlanie cen dla towaru (pozycja dokumentu / Czynności / Wybierz cenę) w przypadku, jeśli towar objęty jest promocją okresową (w kolumnie cena wyświetlał się „(stop)”, a w logu pojawiał się komunikat „[Workers.CenaPozycji.Cena.Netto] Nie można modyfikować danych poza trybem edycji”).
- Zmodyfikowano wyliczanie wartości dokumentu KKPLW (automatyczna korekta wydania kompletacji) powstającego w przypadku generowania korekt wartościowych przyjęcia towaru wydanego do kompletacji.
- Usunięto problem związany z kopiowaniem Opisu znajdującego się na dokumencie.
- W przypadku, gdy na definicji relacji parametr „Kopiowanie opisu znajdującego się na dokumencie” był ustawiony na wartość „Kopiować wszystkie” lub „Kopiować ostatni” kopiował się wyłącznie opis z pierwszego dokumentu nadrzędnego, po zmianach na dokument podrzędny kopiują się właściwe opisy.
- Poprawiono działanie fakturowanie umów usługi cyklicznych w zależności od wybranego cyklu fakturowania i definicji cyklu przypisanego do pozycji umowy.
- Poprawiono naliczanie opakowań zwrotnych tak, aby naliczały się poprawnie w przypadku przekształcania Zamówienia od Odbiorcy do Faktury Dostawy w przypadku, kiedy na obu dokumentach pozycje i wartość dokumentu wyrażona jest w walucie obcej, a opakowania naliczają się w polskich złotych.
- Zmodyfikowano wydruki pod kątem obsłużenia przypadku braku rachunku wirtualnego na płatności dokumentu przy stosowaniu mechanizmu rachunków wirtualnych. Wcześniej nie dało się uzyskać wydruku dokumentu w przypadku pustego wirtualnego numeru rachunku na płatności. Po zmianach wydruk da się wygenerować również, gdy nie będzie wskazany rachunek wirtualny.
- Zmodyfikowano mechanizm uprawnień do cen. W sytuacji, gdy stosowane były ceny dodawane do towaru, ale operator nie miał praw do wszystkich cen nie można było zmienić domyślnej jednostki na karcie towaru, pojawiał się komunikat: „Brak prawa do zapisu danych. Typ zapisu: Soneta.Towary.Cena”. Po zmianach można już bez problemu zmienić jednostkę na karcie towaru mimo braku uprawnień do wszystkich cen.
enova moduł Księga
Nowa funkcjonalność
- Obroty konta: Na formatce obrotów konta dodano informację o nazwie konta.
- KPIR: Umożliwiono zrealizowanie wydruku KPIR-zestawienie roczne za dowolny okres.
Zmiana funkcjonalności
- Ewidencja dokumentów: Do symbolu definicji dokumentu dodano nazwę definicji np. ZR-Zakupy różne, SPT-Sprzedaż towarów. Nazwa prezentowana w filtrze oraz na formularzu.
- Różnice kursowe: Umożliwiono księgowanie różnic kursowych obliczanych na podstawie zapisów na kontach rozliczeniowych (nierozrachunkowych).
- Księgowanie dokumentów: Do czynności 'Renumeruj i księguj zbiorczo’ na liście Księgowość/Dziennik dodano pole 'Filtr symbolu’ umożliwiające ograniczenie renumeracji i księgowania do dekretów wg określonego symbolu numeracji (dekretów z wybranego dziennika cząstkowego).
- Baza demo: Uaktualniono domyślny okres obrachunkowy bazy demo na 2012.
- Opis analityczny: Opis analityczny na dokumentach ewidencji udostępniono na licencji Opis analityczny aktywacja.
Poprawione funkcje
- Ewidencja dokumentów: Poprawiono domyślne ustawianie definicji na nowo utworzonym dokumencie. Dotychczas, wybrana w filtrze definicja domyślnie ustawiana była na dokumencie, nawet jeżeli był on innego typu.
- Plan kont: Poprawiono komunikat błędu pojawiający się podczas próby zmiany typu konta (z/na pozabilansowe) w przypadku kiedy istnieją zapisy na tym koncie.
- Obroty i salda: Poprawiono błąd w działaniu mechanizmu weryfikującego Business Integrity (BI) występujący w sytuacji, gdy w tym samym dniu były zapisy BO i zapisy w dzienniku bieżących księgowań. Błąd objawiał się komunikatem o niezgodności sumy zapisów z wartością obrotów konta.
- Ewidencja VAT: Dozwolony okres rozliczeń VAT – zablokowano możliwość usuwania rozliczeń z datami niezawierającymi się w dozwolonym okresie rozliczeń.
- Dozwolony okres księgowania: Poprawiono treść komunikatu błędu pojawiającego się w podczas próby stworzenia dekretu z datą wykraczającą poza dozwolony okres księgowania ustawiony na definicji okresu obrachunkowego.
źródło: Soneta Sp. z o.o.