Moduł: Członkowie i szkolenia
Zmiana funkcjonalności
- Grupa szkoleniowa – formularz uczestnika. Poprawiono działanie pola Zaliczone. Jego odznaczenie powoduje wyczyszczenie wartości w polach 'Ocena końcowa’ i 'Data zaliczenia’
Moduł: Handel
Zmiana funkcjonalności
- Umożliwiono dodanie towaru jako produktu w operacji/technologii. Dotychczas możliwe było dodawanie tylko produktów.
- Umożliwiono dodawanie towaru (nie produktu) jako pozycji zlecenia produkcyjnego.
Poprawione funkcje
- Zmodyfikowano działanie systemu w zakresie wystawiania korekt w różnych datach. Przykładowo dla dokumentów ZK/PZ korekty powinny działać wg poniższego scenariusza:
Jeśli ZK jest z datą 1. i datą wpływu 10. (PZ z datą 10.), to KZK wystawiona 5. spowoduje ustawienie daty KPZN na 10. W takiej sytuacji nie można zmienić daty na KPZN na wcześniejszą niż 10. (czyli daty PZ). Jeśli KZK będzie wystawiona po 10., np. 16, to KZK oraz KPZ będą miały domyślnie datę 16.
Moduł: Kadry Płace
Zmiana funkcjonalności
- W wydruku 'Oświadczenie ZUS Np-7′ została uzupełniona część III. Informacja o niezdolności do pracy. W związku z powyższym wydruk został przeniesiony z pozycji Drukarka | Dokumenty | ZUS i będzie generowany z poziomu otwartej nieobecności chorobowej.
Poprawione funkcje
- Zmodyfikowano algorytm naliczania limitu urlopu wypoczynkowego w przypadku, gdy przez część okresu osoba była zatrudniona jako pracownik tymczasowy.
Przykład Pracownik był zatrudniony w okresie 2012-03-06…2012-06-05 jako pracownik tymczasowy, za ten okres został naliczony limit urlopu wypoczynkowego tymczasowego i został wypłacony ekwiwalent za urlop wypoczynkowy tymczasowy. Następnie z pracownikiem została zawarta zwykła umowa o pracę na okres 2012-06-06…2012-12-31. Program naliczał limit urlopu wypoczynkowego za okres 2012-06-06…2012-12-31 w wymiarze 17 dni zamiast 12 dni. Przy naliczaniu limitu urlopu wypoczynkowego niepotrzebnie był uwzględniany okres zatrudnienia jako pracownik tymczasowy.
- Zmodyfikowano wykazywanie liczby dnia zasiłkowych na RSA. W przypadku wykazywania wyrównania świadczenia chorobowego na deklaracji DRA oraz przy włączonym parametrze 'Do korygowania wartości elementów używaj mechanizmu „storno”’ liczba dni zasiłkowych na RSA nie była wykazywana.
- W kartotece pracownika dodano zakładkę Dokumenty dodatkowe dla baz danych konwertowanych. W wersji 9.0 zakładka dodawała się tylko na nowych bazach danych.
- Zmodyfikowano wydruk ZUS Z-3. Poprawiono wykazywanie wynagrodzenie chorobowego w punkcie 6 oraz zasiłku chorobowego w punkcie 7, w przypadku modyfikacji wypłat przy pomocy korekty nieobecności lub oznaczenia wypłaty do przeliczenia.
- Poprawiono błąd pojawiający się przy próbie wystawienia oświadczenia PIT-2 i PIT-3 oraz przypisaniu pracownika do struktury organizacyjnej.
- 1. Umożliwiono konwersję bazy do wersji 9.0.4668. Problem pojawiał się w przypadku usunięcia z bazy definicji standardowych elementów:
- Dodatek stażowy (guid 71a2fac0-4f66-43a5-9e25-13c97f8e4a00)
- Premia procentowa (guid 35c29464-e2c4-4182-8944-1ddf87dff9ab)
- Premia (guid c9c3dc52-be71-4b8f-b89b-728d83cd4a9a )
- Dodatek funkcyjny (guid df97dc0b-2cb9-47b3-b8f0-81ce39934a06)
2. Umożliwiono naliczanie wypłat. Problem był związany z usunięciem jednego z wyżej wymienionych standardowych definicji elementów.
- Zmodyfikowano wydruk Ewidencja pracowników | Zajęcia wynagrodzenia. Jeżeli na zajęciu wynagrodzenia nie było uzupełnionego pola Komornik, to nie było możliwości wykonania wydruku.
- Dodatek Soneta.Uczelnia. Poprawiono błąd pojawiający się przy próbie przypisania pracownika do Grupy zaszeregowania.
- Rozwiązano problem z wyświetlaniem zakładki „Cechy” na formularzu Umowy. Po konwersji należy jednorazowo włączyć zakładkę cechy na umowie poprzez Widok | Pokaż cechy.
- Zmodyfikowano generowanie załączników RCA dla właściciela i osoby współpracującej przebywających na urlopie macierzyńskim. Na deklaracji DRA właściciela rozliczającego się wraz z pracownikami, niepotrzebnie generował się załącznik RCA z kodem 1240.
- Zmodyfikowano wydruk Podsumowanie list płac. Przy zaznaczeniu parametru „Tylko podsumowanie” na NIE, na każdej stronie wydruku pojawiała się informacja o numerach wszystkich list płac, zamiast numeru danej listy.
Moduł: Kasa
Zmiana funkcjonalności
- Przelewy: Czynność 'Zmień parametry przelewów’ dostosowano również dla przelewów walutowych.
Poprawione funkcje
- EŚP/Windykacja należności: Podczas generowania dokumentu wezwanie do zapłaty z listy windykacji należności pomijane są należności rozliczone. W poprzednich wersjach podczas generowania wezwania dla wszystkich zaznaczonych należności, były pobierane do dokumentu z zerowymi wartościami należności rozliczone.
- Różnice kursowe i Różnice kursowe MW: Na wydrukach dokumentu Różnic Kursowych poprawiono prezentację wartości kwot w kolumnach do dwóch miejsc po przecinku oraz poszerzono kolumnę Numer dokumentu. Dla dokumentu Różnic Kursowych MW na wydruku dodano sumę i podsumę wartości.
- Płatności na dokumencie: Poprawiono błąd, który objawiał się nieodświeżaniem stanu płatności po skasowaniu przelewu.
- Operacje bankowe: poprawiono błąd pojawiający się podczas próby edycji opisu operacji bankowej.
Moduł: Księga
Nowa funkcjonalność
- Rozrachunki Wg Dokumentów: Czynność 'Generuj PK zaokrągleń’ udostępniono na licencji KPiR.
- Renumeracja w Ewidencji Dokumentów: W parametrach czynności wprowadzono szerszą możliwość określenia kolejności dokumentów w obrębie dnia. Oprócz zachowania dotychczasowej kolejności i sortowania wg numeru dokumentu, umożliwiono sortowanie wg numeru dokumentu źródłowego (parametr o nazwie '…w obrębie dnia’).
Zmiana funkcjonalności
- Eksport do księgowości (XML): Na formularz eksportu zapamiętywana jest ścieżka zapisu eksportowanego pliku. Dodatkowo jeżeli w konfiguracji uzupełniono identyfikator bazy źródłowej jest on automatycznie dopisywany do nazwy eksportowanego pliku.
- Ewidencja Pojazdów/Środowisko: Umożliwiono ręczną edycję stawki opłaty za emisję gazów za pomocą funkcji Aktualizuj.
Poprawione funkcje
- Import dokumentów handlowych raportów KB (XML): Poprawiono działanie mechanizmu importu w przypadku faktur walutowych.
- Ewidencja dokumentów: Poprawiono działanie mechanizmu kontroli zgodności płatności z wartością dokumentu w sytuacji gdy na definicji dokumentu wyłączone jest automatyczne tworzenie płatności.
- Obroty i salda: Poprawiono działanie lokatora na liście.
- Okresy obrachunkowe: Poprawiono błąd podczas wykonywania czynności 'Generuj konta i schematy księgowe z poprzedniego okresu’. Błąd występował tylko w nietypowych konfiguracjach.
Moduł: Księga Inwentarzowa Poprawione funkcje
- Ewidencja wyposażenia: Poprawiono błąd w czynności 'Przenieś do ewidencji środków trwałych…’ związany z nieprzenoszeniem informacji o kodach kreskowych i pozycji terminarza.
- Kartoteka środka trwałego: Poprawiono działanie lokatora dla listy w polu KŚT. Dodano możliwość szukania po opisie KŚT.
Moduł: Systemowe
Zmiana funkcjonalności
- Zoptymalizowano zarządzanie pamięcią:
- podczas wykonywania dużych zdjęć danych
1 przy wykorzystaniu definiowalnych formularzy (np. formularze użytkownika w CRM, definiowalne nagłówki dokumentów handlowych) Poprawione funkcje
- Poprawiono działanie lokatora wyszukującego firmę po nazwie, w przypadku błędnego zalogowania do bazy danych.
- Poprawiono problem przeliczania definicji zadań systemowych w przypadku zaznaczenia na zablokowanej definicji flagi Uruchamiany tylko w SonetaExplorer
- Poprawiono problem z działaniem raportów Crystal Reports związany z niezgodnością wersji bibliotek.
Moduł: Web
Nowa funkcjonalność
- Dodano funkcjonalność dodawania załączników z poziomu enovaNet z poziomu zadań. Na definicji zadania dodana została zakładka „Załączniki” przedstawiająca listę załączników dodany z poziomu enovaNet jak i z poziomu stacjonarnej enova. Po wybraniu opcji „Wskaż pliki” operator wskażę plik, a po kliknięciu w „Wczytaj jako załącznik”, plik zostanie dodany do bazy. Od strony enova wszystkie załączniki są widoczne w Asystencie w zakładce „Załączniki”. Po otwarciu pliku w asystencie możliwe jest wpisanie opisu, który widoczny jest w kolumnie „Opis” w enovaNet.
Dodano prawo na roli, które steruje możliwością dodania, podglądania bądź brakiem praw do dodania załączników z poziomu enovaNet. Prawo to znajduje się na roli-> zakładka prawa-> Foldery-> Menu enovaNet->CRMZasobniki.
Moduł: Workflow
Nowa funkcjonalność
- Na formularzu zadania obsługiwanego przez workflow udostępniono przycisk 'Kreator’ pozwalający uruchomić kreator skojarzony z zadaniem.
- Zadania systemowe związane z workflow po realizacji/odrzuceniu są dostępne jako tylko do odczytu, niezależnie od pola 'Zezwalaj na modyfikację’ na definicji zadania (Task definition)
- Dodano worker RowWorkflowInfo umożliwiający prezentację na listach programu informacji o Zadaniach systemowych związanych z rekordem oraz czy wiersz jest zablokowany przez stan procesu Workflow. Znajduje się w Organizatorze listy/Pola/Workers/RowWorkflowInfo
- Czynność 'Utwórz kreator jednozakładkowy ’ udostępniono na liście kreatorów w konfiguracji
- Procesy dostępne w postacie kafli w Panelu workflow mogą być wyszukiwane z głównego poziomu aplikacji przez rozpoczęcie wpisywania ich nazwy. Wybranie procesu manualnego z klawiszem shift spowoduje dodanie go do Panelu nawigacji / Ulubione
Zmiana funkcjonalności
- Dodano możliwość wskazania w edytorze warunków przejścia (tranzycja) procesu, cechy do zadania systemowego.
Dodano metodę SearchTasks (TaskDefinition) zwracającą wszystkie wygenerowane zadania w procesie o określonej definicji. Więcej informacji o tej i innych metodach dostępne na zakładce Informacje na definicji zadania systemowego. Poprawione funkcje
- Poprawiono obsługę pola Rola na definicji zadania systemowego – Pole pojawiało się poza widocznym obszarem okna