Skip to content
Menu
Aplikacje SQL Server
  • Spis treści
  • Kontakt
Aplikacje SQL Server

Lista osób wprowadzonych do systemu enova

Napisano dnia 2012-07-20

W pozycji Kadry i płace | Kadry przechowywana jest pełna informacja o danych personalnych zatrudnianych pracowników i zleceniobiorców, o ich rodzinach, o zatrudnieniu (etat, umowy zlecenia). Odnotowane zmiany w gromadzonych danych automatycznie tworzą historię zatrudnienia pracownika. Listę pracowników wyświetlamy poprzez wywołanie z menu programu Kadry i płace | Kadry | Pracownicy.
Szybkiego wyszukania pracownika można dokonać poprzez wpisanie pierwszej litery nazwiska.
Ze względu na aktualny charakter zatrudnienia informacja o zatrudnionych osobach wyświetlana jest na listach:

  • Pracownicy (pracownicy aktualnie zatrudnieni na etacie), 
  • Zleceniobiorcy (osoby aktualnie zatrudnione na umowach cywilnoprawnych), 
  • Niezatrudnieni (osoby kiedyś zatrudnione w firmie), 
  • Wszyscy (pracownicy, zleceniobiorcy, niezatrudnieni), 
  • Właściciele (właściciele i osoby współpracujące).

Przy czym wybrana osoba jednocześnie może być wyświetlana na więcej niż jednej liście (na przykład pracownik będący zleceniobiorcą będzie na liście zleceniobiorcy, wszyscy oraz niezatrudnieni).
Na listę osób wszystkich pracownik przenoszony jest automatycznie po rozwiązaniu stosunku pracy.
Wszystkie listy mają charakter dynamiczny. Przywrócenie umowy o pracę spowoduje, że pracownik automatycznie (bez dodatkowej ingerencji użytkownika) zostanie przeniesiony z listy niezatrudnionych na listę pracowników.

Zatrudnienie pracownika na etacie

Aby dodać pracownika należy wejść w Kadry i płace | Kadry | Pracownicy (również: Zleceniobiorcy, Niezatrudnieni, Wszyscy), wybrać polecenie Nowy (Pracownik). Na zakładce Ogólne wymagane jest uzupełnienie następujących pól: Nazwisko, Imię, Kod: Standardowo w tym polu podpowiada się „?‟, co oznacza że po zapisaniu pracownika, do pracownika zostanie przypisany pierwszy wolny pod. Pole to możemy uzupełnić sami wpisując kod nie przypisany jeszcze do żadnego pracownika.
Na zakładce Dane podatkowe przypinamy do pracownika urząd skarbowy, który jest niezbędny do poprawnego tworzenia deklaracji PIT-11, ustalamy wartość kosztów uzyskania i ulgi podatkowej oraz wybieramy odpowiednie progi podatkowe.
Zakładka Dane ubezpieczeniowe zawiera ogólne dane ubezpieczeniowe niewynikające bezpośrednio ze stosunku pracy czy zawartej umowy cywilnoprawnej.

Formularz Historia zatrudnienia zawiera historię zatrudnienia pracownika w poprzednich zakładach pracy. Historia zapamiętywana jest w postaci listy miejsc zatrudnienia. Formularz pozwalający na odnotowanie pojedynczego zapisu wywołujemy poleceniem Nowy (Historia zatrudnienia). Pojedynczy zapis opisujący miejsce zatrudnienia to:

  • Nazwa i adres zakładu pracy, Okres zatrudnienia, Ostatnio zajmowane stanowisko, Kod wykonywanego zawodu, Tytuł ubezpieczenia. Okres zatrudnienia zapisywany jest w formacie: data od … data do. W przypadku niezakończonych okresów zatrudnienia piszemy: data od …; 
  • Staż pracy. Na podstawie odnotowanego okresu zatrudnienia naliczany jest staż pracy. Jest on wyświetlany w formacie: lata, miesiące, dni;. 
  • Okres pracy wliczany do stażu (najczęściej pokrywa się z okresem zatrudnienia); 
  • Korekta (z tytułu urlopów bezpłatnych, wychowawczych,…) pozwala na zmniejszenie stażu o podaną wartość (wpisujemy w formacie: lata, miesiące, dni); 
  • Staż pracy. Jest to różnica między okresem pracy a wartością korekty; 
  • Podstawy stażu pracy (wliczać do podstaw). Poszczególne, odnotowane okresy zatrudnienia mogą być grupowane (sumowane) w postaci tak zwanych podstaw. Ten sam okres zatrudnienia może być jednocześnie składnikiem wielu podstaw, np.: Stażu pracy ogółem, Zatrudnienia w szkolnictwie Przypisanie wybranego okresu odbywa się poprzez wybranie z listy odpowiednich podstaw.
Na zakładce Rachunki bankowe wprowadzamy informacje w jaki sposób będą realizowane wypłaty pracownika. Wypłaty mogą być realizowane gotówką (poprzez kasę) lub mogą być przelewane na wskazane przez pracownika konta bankowe (w całości lub częściowo). Nowy rachunek bankowy dodajemy poleceniem Nowy (Rachunek bankowy).Pracownik może posiadać dowolną liczbę rachunków bankowych. Wskazana część przysługującego może być również przelewane na przykład na konto współmałżonka. Poszczególne konta bankowe pracownika zapisywane są w programie w postaci listy.
W przypadku gdy pracownik dysponuje, co najmniej jednym kontem w sekcji Gotówka możemy zdefiniować jaka część wynagrodzenia wypłacana będzie w kasie firmy. O wielkości wypłaty gotówkowej zdecydować możemy wprost podając jej wartość (pole Kwota) lub definiując ją procentem osiągniętego wynagrodzenia (pole: Procent).
W sytuacji gdy pracownikowi nie przypiszemy żadnego rachunku bankowego powyższe zapisy będą ignorowane – całość poborów wypłacana będzie poprzez kasę. Rachunki bankowe. Wartość przelewu na wybrane konto bankowe, podobnie jak w przypadku wypłaty gotówkowej wyrażona może być kwotą lub procentem wypłacanego wynagrodzenia (w odniesieniu do wartości nominalnej).
O kolejności naliczania przelewów dla poszczególnych banków decyduje przypisany im priorytet. Priorytet 0 (zero) jest najwyższym priorytetem, przelew do tego banku zostanie wykonany w pierwszej kolejności.
Informacje o rodzinie wprowadzamy na zakładce Rodzina. Nowego członka rodziny dodajemy poleceniem Nowy (Członek rodziny). Należy uzupełnić następujące pola: Nazwisko; Imię; Drugie imię; PESEL; NIP; Data i miejsce urodzenia; Posiada uprawnienia; Okres; Stopień pokrewieństwa/powinowactwa; Czy pozostaje we wspólnym gospodarstwie domowym z osobą ubezpieczoną; Stopień niepełnosprawności.
Na zakładce Kadry pozostałe | Badania lekarskie znajdują się badania wykonane przez pracownika. Informacja o kolejnych badaniach zapisywana jest w postaci listy badań. Badanie dodajemy poleceniem Nowy (Badanie lekarskie). Formularz pojedynczego badania pozwala odnotować: Nazwę i termin badania: Nowo wpisywane nazwy badań tworzą automatycznie odpowiedni słownik. Drugi raz wpisując tą samą nazwę badania (na przykład badanie okresowe) możemy posłużyć się słownikiem. W trakcie wpisywania nazwy badania istniejącej już w słowniku program automatycznie zaproponuje zaakceptowanie zapisu ze słownika. Jako termin badania wprowadzamy datę, do której badanie powinno zostać zrealizowane. Anulowany; Termin następnego badania; Po zrealizowaniu przez pracownika zleconych badań uzupełniamy Datę wykonania badania.

Kategorie

  • aplikacje
  • chmura obliczeniowa
  • enova
  • enova poznań
  • excel
  • HermesSQL
  • Humansoft
  • oprogramowanie
  • oprogramowanie enova
  • partner enova
  • program
  • program do obsługi reklamacji
  • program do reklamacji
  • program enova
  • programy
  • Software house
  • Software house Poznań
  • SQL Server
  • system enova
  • system finansowo księgowy
  • Systemy informatyczne
  • Usługi programistyczne Poznań
  • wdrożenia
  • WMS
  • wynajem pracowników
  • zarządzanie zasobami ludzkimi

Kontakt

SoftwareStudio Sp. z o.o.
62-069 Dąbrowa k. Poznania
ul. Innowatorów 8
Telefon: +48 533 322 626
kontakt@softwarestudio.com.pl
marzec 2023
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« lip    

Kategorie

aplikacje chmura obliczeniowa enova enova poznań excel HermesSQL Humansoft oprogramowanie oprogramowanie enova partner enova program program do obsługi reklamacji program do reklamacji program enova programy Software house Software house Poznań SQL Server system enova system finansowo księgowy Systemy informatyczne Usługi programistyczne Poznań wdrożenia WMS wynajem pracowników zarządzanie zasobami ludzkimi

Tagi

Aplikacja magazynowa Android aplikacje webowe enova opinie firma informatyczna Magazyn z narzędziami Obsługa informatyczna przedsiębiorstw oprogramowanie magazynowe oprogramowanie WMS Poznań Producent oprogramowania program awizacyjny Program do awizacji dostaw Program do obsługi reklamacji program magazynowy Programy magazynowe online Programy na zamówienie raporty RMA Rozmieszczenie towaru w magazynie software house SoftwareStudio SQL system WMS Tworzenie programów na zamówienie
©2023 Aplikacje SQL Server | Powered by SuperbThemes & WordPress